
A kormányrendszerek lehetővé teszik, hogy a vezető irányítsa a jármű mozgását. Ez az egyik legfontosabb autós rendszer. A személygépkocsik menetirányának megváltoztatása általában úgy történik, hogy az első kerekeket egy bizonyos szögben elfordítják. A rendszer a kormánykerékből, az oszlopból, a sebességváltóból és a kormányrudazatból áll.
A különböző típusú kormányrendszerek eltérő jellemzői
A különböző járművek kormányrendszerei általában hasonló kialakításúak. Az egyes részegységek kialakítása azonban eltérő lehet. Az egyik fő különbség a kormányszerkezet. Vannak fogasléces és bolygókerekes, golyósoros és csavarorsós, valamint globoid csigás kormányszerkezetek. Az elsőt egyszerűség és nagy hatékonyság jellemzi, de sérülékeny az ütközés kiváltotta terheléssel és a rezgésekkel szemben. A második típus jobban ellenáll az ütközési terhelésnek, széles kormánykerékszögeket és a legjobb kormányzást biztosítja. Ez azonban drágább, és rendszeres beállítást igényel. A harmadik típust a hajtott kerekek függő felfüggesztésével rendelkező terepjárókban alkalmazzák.
A kormányoszlop állítható vagy nem állítható lehet. A márkától, a modelltől és a jármű felszereltségi szintjétől függően a magasság és a távolság állítható.
A kormánykerék elfordításához szükséges erő csökkentése érdekében a kormánykerék rásegítővel van felszerelve. Ez lehet hidraulikus vagy elektromos. Az előbbi sokkal gyakoribb. Egyszerű kialakítással rendelkezik és általában megbízható, de rendszeres karbantartást igényel. Az elektromos működtetők előnye, hogy különböző elektronikus rendszerekben használhatók.
Használat és csere: mit kell tudnia
- Próbálja meg nem túl gyorsan elforgatni a kormánykereket, és ne tartsa ebben a helyzetben 3 másodpercnél tovább. Ez a hidraulikus rásegítőben a nyomás növekedését és szivárgást okozhat. A problémát a karosszérián lévő csíkok vagy az autó alatti tócsák jelzik, amelyek általában pirosak, kékek, sárgák vagy zöldek.
- Ha terepen és gyenge minőségű útfelületen autózik, lassítson. Az ütközési terhelések a kormányfogasléc repedéséhez vagy deformációjához, valamint a rúd gömbfejeinek károsodásához vezethetnek. A jármű elülső részéből érkező kopogó hang jelzi ezt a problémát. Néhány esetben a kormánykerék megszorul.
- Rendszeresen ellenőrizze és állítsa be a generátorszíj feszességét. Ha megcsúszik, a hidraulikus szervoszivattyú működése károsodik. Észlelheti, hogy a kormánykerék merev és nehezen forgatható.
- Ellenőrizze a kormányfogasléc porvédőit, és cserélje ki azokat, ha szükséges. Ha ezek elszakadnak, szennyeződés és nedvesség kerülhet be a szerkezetbe. Ez az érintkező felületek kopását és elhasználódását, valamint korróziójukat okozhatja. Ugyanebből az okból nem ajánlott univerzális műanyag bilincsek használata sem – jobb, ha kifejezetten az adott autómodellhez készült fémbilincseket használ. A sérült porvédők az ellenőrzés során láthatók: a repedt területeken szennyeződés vagy zsírnyomok találhatók.
topalkatreszek.hu: csak kiváló minőségű autóalkatrészek
Webáruházunkban vásárolni kormányrendszer alkatrészeket a legjobb mód a megtakarításra. Sok termék akciós áron kapható. Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy naprakész információkat kapjon a legjobb ajánlatainkról.