
A Volkswagen Group megalakulása
A mai VW Group alapítása 1934-re tehető, amikor a nemzetiszocialisták megfizethető (1.000 birodalmi márka alatti) áru négyszemélyes gépkocsit követeltek a nagyközönség számára. Azt is követelték, hogy legyen olyan személyautó, ami eléri a 100 km/h sebességet, és alacsony a fogyasztása. Ennek következtében alapítottak egy tervezőirodát Stuttgartban, és ennek vezetését Ferdinand Porsche-re bízták. A fejlesztés eredmény a legendás VW Käfer lett, melyet évekig különböző verziókban gyártottak.
Privatizáció
A nemzetiszocialisták alapította gyár egy darabig állami tulajdonban volt, 1960-ban privatizálták. A Német Szövetségi Köztársaság, valamint Alsó-Szászország szövetségi állam továbbra is 20%-ot birtokolt a részvényekből, így megakadályozhatták az ellenséges akvizíciót. Hatvan százalékot kaptak a magánrészvényesek, és ezzel a német állam 360 millió német márka bevételre tett szert. 1964-ben átvették a Daimler-től az Auto Union GmbH-t, ahonnan a vízhűtést és az elsőkerék-meghajtást vették át a VW modellekbe. A mai Audi gyár ennek a második márkának készült, az Ingolstadtban lévő NSU gyár megvásárlásával együtt.
Elismert Volkswagen modellek
Jelenleg a VW személygépkocsik nagy választékával rendelkezik, melyekkel minden szegmenst le tudnak fedni, kivéve a sportautókét. A kis up! gépkocsi Európában kapható, és a Fox modellt váltja fel. A kis Polo 1975 óta folyamatosan jelen van a piacon - majdnem olyan régóta, mint a legendás VW Golf, amit 1974-ben mutattak be.
A nagyon népszerű családi autó, a Passat modellt, melyet a VW 1500 követett, 1973-ban ismerhettük meg. Ez az autó lefedi a középkategóriát, és Passat CC-ként a Phaeton mellett 2012-ig a felső kategóriában is megvásárolható volt. A Touareg II és Tiguan terepjárók/SUV-ok mellett a Scirocco III kupé és az Eos kabrió bővíti a választékot. A csaknem ikonikus VW furgon, a Caravelle/Multivan, jelenleg az ötödik generációs modellel kapható.
Együttműködés a Volkswagen Group-al
Általánosságban a Volkswagen autókba sok más márka alkatrészei kerülnek beépítésre. A Volkswagen Group tulajdonában vannak a Volkswagen, Audi, Seat, Skoda márkák, valamint a Bentley, Bugatti, Lambroghini és Porsche prémium márkák is. Más gyárakkal is fejlesztenek együtt, erre példa a Ford-al való együttműködésből született Volkswagen Sharan, ami ugyanaz, mint a Ford Galaxy. A Sharan V6-ban vezérműszíj van, de az övfeszítők hajlamosak a törésre, így a megadott időközönként cserélni kell ezt az alkatrészt.