A Subaru története
A japán Fuji Heavy Industries autógyártó részlege SUBARU márkanéven gyárt autókat a nemzetközi piacra. A gépkocsik gyártása a korábbi Group Fuji Sanyo vállalat hat tagjának újra egyesülése után indult meg. A második világháború után a megszálló erők utasítására oszlott fel a Group Fuji Sanyo. A vállalat hat részlegét szimbolizálja a márka logója, melyek a Fiastyúk csillagkép hat legfényesebb csillagát jelképezik.
Az első autó és az összkerék-meghajtás hagyománya
Az első SUBARU, a 360 kisautó 1958-ban került bemutatásra, és adókedvezményben részesült. Az összkerék-meghajtás hagyománya, ami még ma is él, a SUBARU Leon-nal kezdődött meg 1972-ben, melyet egy szokásos kétkerék-meghajtású kombi volt. Mivel a japán elektromos vállalat egy tendernél összekerék-meghajtást írt elő, a SUBARU megépítette a Leon kombit csatlakoztatható négykerék-meghajtással. A (később állandó) összkerék-meghajtás és a boxer motor használata fontos értékesítési pont lett az elkövetkező időkben. A Justy utolsó verziójáig, kizárólag összkerék-meghajtású járműveket forgalmaztak sok piacon, így Németországban is. Az USA-ba 1973-ban kezdték meg exportjukat, és azóta is sikeresen árusítják autóikat ezen a piacon. 1979-től a Subaru összkerék-meghajtású autóit nagyon keresik Svájcban is. Hivatalosan 1980-tól exportálják a Subaru-t Németországba, és ezek a modellek az ország hegyes vidékein különösen népszerűek.
Erős összkerék-meghajtású járművek kiváló minőségben
A Subaru gépkocsik különösen jó minőségűek az USA-ban, ahol gyártják is ezeket, illetve készülnek ezek az autók Kanadában, Ausztráliában és Új-Zélandon is. A hírnevét már a Leone-val megalapozta, mely hosszú ideig szedán, kombi és kupé karosszériával volt kapható. Emellett utódját, az L 1800-at elpusztíthatatlannak tartották. A jelenlegi összkerék-meghajtás technológia („szimmetrikus AWD”) 1987 óta létezik. A rendkívül zavartalanul működő boxer motorokkal ez a technológia adta a márka egyediségét. A legnépszerűbb modellek a Justy kisautó, az Impreza sportszedán, ami a rally sikerek miatt vált ismertté, valamint a Legacy sorozat tágas középkategóriás szedánjai és kombijai. A napjainkban kapható Outback SUV verzió ez alapján készült. A Forester SUV különösen az erdészek, a vadászok és a farmerek körében népszerű. Az SVX kupé és a nagy Tribeca SUV már kevésbé kedvelt. Webáruházunkban széles választékban talál a márka modelljeihez alkatrészeket.