A Renault fivérek járműgyártó cégüket 1899-ben alapították meg Párizsban, és egy évvel később már több mint 100 alkalmazottjuk volt. 1906-ben a vállalat egy taxivállalattól nagyobb szerződést 250 jármű építésére, és ez jelentette az áttörést számukra. A Renault-t tartják a kardántengely, a becsavarható gyújtógyertya, a biztonsági öv, a dobfék és a turbófeltöltő feltalálójának. Emellett az első V8-as motort is a Renault fejlesztette és építette be először autóba. A világháborúk idején motorokat gyártottak tankokhoz és repülőgépekhez, valamint lőszereket is készítettek. Az autók gyártása mellett a Renault gyártott kereskedelmi járműveket is, már 1900-ban építettek teherautót, Az első dízelüzemű teherautójuk 1929-ben készült el.
Miután a náci Németország megszállta Franciaországot a gyárak a fegyveres erők irányítása alá kerültek, és hadi célokra használták ezeket. Az irányítás egy Daimler-Benz AG manager kezében volt addig, amíg a gyárakat majdnem teljesen le nem bombázta a brit légierő 1942 márciusában, és 1943 szeptemberében. Louis Renault, a cég alapítóját és tulajdonosát a németekkel való együttműködés vádjával bebörtönözték Franciaország felszabadítása után, és a börtönben halt meg. Cégét 1945-ben államosították. A háború után a vállalat egyfajta személyautót gyártott. Eziránt annyira nagy volt a kereslet, hogy a várakozási idő több volt, mint egy év.
Az 1960-as években egy spanyolországi üzemet is kapott a cég. Számos legendás modell, mint például a Renault 4 (R4) készült ezekben az üzemekben, és járult hozzá a Renault hírnevéhez. Más gyártók is készítették autóikat licensz alapján. Például a Renault 12-t Romániában 1999-ig gyártották, a Ford Brazíliában, és egy török leányvállalat is gyártotta ezeket az autókat.
Jelenleg a Renault a német autógyárak legjelentősebb versenytársa, és 14 modellel van jelen a piacon. A nagy népszerűségnek örvendő Clio és a hátsó ajtóval rendelkező Kangoo, és az Escape furgon ma is kapható. Az olcsó kisautók mellett, mint a Captur vagy a Twingo, a Renault a kompakt osztályban a Megane-t kínálja, középkategóriában pedig a Laguna gépkocsikat. A Renault rendelkezik két minibusz modellel is, ezek a Master és Trafic. A Twizy együléses elektromos autó, melyet Németországban mutatták be 2012-ben.
A hibás elektronika miatt lemerült akkumulátorok mellett néhány Renault modellnek gyakran hibás az önindítója. Általánosságban a Renault személygépkocsiknak lehetnek elektromos hibái, de a mechanikus részek igazán kiváló minőségűek.
2010-ben a Renault együttműködésre lépett a Nissan gyárral, így a világ legnagyobb autógyárává léptek elő. A vezető autógyárak a Toyota, a General Motors és a VW.