Armand Peugeot vállalkozó 1896-ban a franciaországi Sochaux-ban alapította meg a világ legrégibb, ma is működő autógyárát. Az első autók gázolaj- vagy gőzmotorral épültek. Csak a Típus 2-be került belső égésű (Otto) motor, melyet a Daimler Motor Group-tól vásároltak meg. 1900-ban már 500 járművet gyártott a cég. A megfelelő tömeggyártás 1917-ben indult meg, de ugyanebben az évben abba is maradt az első világháború miatt. Ezalatt a Peugeot fegyveralkatrészek gyártására kényszerült. Az első 201 modellt 1929-ben mutatták be. 1936-ig ezt a modellt 140.000 példányban gyártották.
A második világháború utáni újjáépítés befejezésének végével a 203 gyártását 1948-ban kezdték meg. Ezt a sikeres modellt követte a 403-as típus 1955-ben, amit az olasz Pininfarina fejlesztett, és amibe dízelmotort építettek. A következő modell a Peugeot 404 volt 1960-ban, ami minden európai országban nagy sikert aratott, valamint Afrika francia részén is nagyon népszerű volt, 1974-ben átvettéj a versenytárs Citroën részvényeinek nagy részét, és a két cég PSA néven 1976-ban új vállalatot hozott létre. Emellett a korábbi Simca, Sunbeam és Talbot üzemet, illetve ezek részei is a csoportba keültek.
A Talbot-al keletkezett nézeteltérések következtében a már teljesen kifejlesztett Horizon modellt Peugeot 309 néven hozták forgalomba, és a Talbot gyártást 1986-ban befejezték.
Az autóversenyeken az eredeti Peugeot márkájú motorok nagy sikereket értek el. A Forma 1-ben a francia cég régi motorait szállította a McLaren-nek, és a Rallyban is nagy sikereket könyvelhettek el.
Az elmúlt évtizedben a Peugeot piacrésze Németországban a 2012-es 2,3%-ra, több mint 1%-al csökkent. Jelenlegi kínálatukban 20 modell szerepel, a nagyon kis 108-as modelltől a 208-as kisautóig; a kompakt 301-es és 308-as autókig. A középkategóriát a 408-as és 508-as modellek fedik le, és kapható egy kupé, egy SUV, egy furgon, egy szállítóautó, és van teherautó is.
A népszerű 206-os modellből több mint 6,5 millió darabot adtak el, ez ma a legnagyobb darabszámban értékesített kisautó a világon.
Ugyanakkor az elektronikája egy kicsit gyenge, ami a lámpaizzók megnövekedett fogyasztásához vezethet. Számos Peugeot alkatrész, mint például generátor vagy a fékalkatrészek megegyeznek a Citroën alkatrészekkel, mivel mindkét márka a PSA Csoport tulajdonban van.