Sophie Opel, az 1895-ben elhunyt Adam Opel özvegye, 1895-ben kezdett autókat gyártani varrógép gyárukban. Átvette az Anhaltische Motor Factory céget, mely a dessau-i Friedrich Lutzmann udvari lakatosmester tulajdona volt, és az első motoros járművet mutatta be a Rüsselsheimből az 1897-ben megrendezett berlini IAA motorkiállításon. Kezdetben többféle karosszériát és motorverziókat kínáltak. 1902-ben mutatták be saját fejlesztésű kéthengeres motorjukat, és 1904-ben egy négyhengeres motort. Miután megnyertek egy autóversenyt 1907-ben, az Opel lett a Német Birodalom udvari szállítója. 1907-ben a gyár 3000 autót gyártott és az első világháború alatt is folyamatosan működött a személyautó gyártás. Ennek eredményeként az Opel volt az első német üzem, ahol futószalagot szereltek fel.
1928-ban az Adam Opel KG (Kft) már körülbelül 43.000 autót gyártott, és a legnagyobb német autógyár lett. 1928-ban a cégformát is megváltoztatták, részvénytársasággá (AG) alakultak át. Sophia Opel fiai eladták tőkerészüket az amerikai General Motors autógyárnak. 1931-ben az egész csoport amerikaiak tulajdonában volt.
1937-ben ez a csoport volt a legnagyobb európai autógyár, 137.000 legyártott gépkocsival. 1938-ban a Nemzetiszocialista Német Birodalom legnagyobb deviza bevételei ennek a cégnek a tevékenységéből származtak. Annak ellenére, hogy az üzem amerikaiakhoz tartozott, a személyautók gyártását leállították a második világháború alatt, és szállítójárműveket és fegyvereket gyártottak a hadseregnek. 1944-ben mind a Rüsselheim-i, mind a Brandenburg-i gyár súlyosan megrongálódott a légitámadások nyomán, 1945-ben az Opel egyetlen autót sem gyártott. A szervizszerződések teljesítése érdekében a győztes erők úgy határoztak, hogy a gyártóhelyeket a Kadett-nek szállítják el a Szovjetúnióba, 1946-ban. Ott a Kadett folytatta Moskwitsch 400 néven a gyártást.
A General Motors 1948 novemberben vette át az üzemet, és az 1950-es években a Rekord, az Olympia, az Olympia Rekord voltak a VW Käfer mellett a legnépszerűbb autók Németországban. Az új Bochum-i üzemmel bevezették a Kadett új verzióját is, ami szedán, kombi és egyterű karosszériával volt megvásárolható.
Lopez igazgató túlzott költségkímélő intézkedései az 1990-es években minőségi problémákhoz, és a márka megítélésének romlásához vezettek, ami nagyon előnyös volt a versenytárs VW számára. A jelenlegi modellválaszték 13 modellt tartalmaz; kezdve a nagyon kis Adam autóval, majd következik a Corsa, az Astra, az Ampera, a Cascada és a középkategóriás Insigna. A Meriva kisbusz, a Zafira egyterű, a Mokka SUV, valamint a Vivaro és Movano kisteherautók is megvásárolhatók.
Elképzelhető, hogy 150.000 megtett kilométer után az alvázzal lesznek gondok. Továbbá, az utastérben és a motorban is lehetségesek problémák a költséghatékony megoldások miatt, a felhasznált anyagok nem tudnak szokásos teljes élettartamuk alatt megfelelően működni. Webáruházunkban minden szükséges alkatrészt és kopó alkatrészt megtalál autójához.