
Az MG autómárkát az angliai Oxford-ban alapították „Morris Garages” (Morris Szerviz) néven, 1923-ban. Kezdetben Cecil Kimber vezette a vállalatot, mely az angol gyártó, a Morris autóinak optikai és műszaki korszerűsítésével foglalkozott. A sportos szedánokkal kezdték, mint a 14/28 és a 14/40. Első nagy sikerük egy kis kétüléses Roadster Midget volt, ez alapozta meg az MG sportautók nagy hírnevét. Elsősorban a Roadster volt az az autó, ami a márkát dícsőségre vitte a második világháború után, annak ellenére, hogy a márkához különböző méretű szedánok is tartoztak. Az 1950-es években az MG a Nuffield Group-hoz csatlakozott, később pedig a British Motor Corporation, vagy British Leyland Motor Corporation-hez, amibe beletartoztak az Austin, a Morris, a Triumph és a Jaguar márkák is. Megkezdődött a tömegtermeléssel rendelkező különböző csoportok felvásárlásának időszaka. Az MG-t sportos, stílusos vásárlóknak szánták, a saját fejlesztés nem volt olyan lényeges. Ez a tendencia az egész MG Rover csoportra jellemző volt. A Rover Group-al való rövid együttműködést követően a BMW korábbi tulajdonosa kínai befektetőknek adta el a márkát. Ma az MG a Shanghai Automotive Group része, és sportos kupékat és roadstereket gyárt viszonylag alacsony számban Birmingham-ben.
A sportos autók brit hagyománya
A márka kiválóan képviseli a klasszikus brit roadster hagyományokat. Annak ellenére, hogy az első modellek, a 14/28 és a 14/40 sportos szedánok voltak az 1920-as években, az 1928-ban bemutatott kis roadster határozta meg a céget igazán. Emellett a sikeres és sportos C-, Q- és R-típusok, melyek mind a Midget-ből származtak, valamint a T-típus is, mely az eredeti Midget-et váltotta fel, szintén hozzájárultak az image-hez. Ugyanakkor a szedánok, mint a Magnette, melyet később az SA és VA modellek váltottak fel, szintén a cég kínálatához tartoztak. A második világháború után a sportos kétülésesek, mint az újonnan módosított Midget, voltak azok az autók, melyek sikert hoztak az MG számára a külföldi piacokon is. A Nuffield csoporton belül, majd később a British Motors Corporation részeként, és a British Leyland által megalkotott modellként nem történtek új fejlesztések, Így az új Midget például az Austin Healey sorozatgyártásán alapult. A hat- és nyolc hengeres modelleket különböző csoportbeli márkák adták. A Rover Csoporton belül ez a márka főleg a sztenderd modellek sportos, felső kategóriás változatait gyártotta.