
Siker az „I sorozat”-al
A második világháború után a brit kormány nyomást gyakorolt az autógyártókra, hogy fejlesszenek új modelleket, mivel az államkasszát a világméretű exportokból származó bevétellel kívánták feltölteni. Ebben az időben a Rover gyár csak drága presztízs járműveket épített. Ugyanakkor egy Willis Jeep alapján, melyet az amerikai hadsereg hagyott hátra, megépítettek egy terepjárót. Ez egy egyszerű és nagy autó volt. melyet a farmokon való használatra szántak. A Land Rovert 1948-ban, az Amszterdami Autószalonon mutatták be, és azonnal eladták. Az első sorozat csaknem ugyanebben a formában készült a következő tíz évbe, és „I sorozat”-nak nevezték. Ez a SUV vezette ki a Rovert a válságból, és járult hozzá túléléséhez.
A SUV-ok versenytársa
A II sorozatot 1958 és 1971 között építették, és 1983-ban váltotta fel a rugós felfüggesztéssel rendelkező Rover 90 és 110. 1990-ben a modelleket visszamenőleg „Defender”-nek nevezték el. Emellett 1970-ben jelent meg a Range Rover, amit a vásárlók kérésére kényelmesebbre építettek. A Land Rover nagyon népszerű volt Afrikában és számos gyártó épített ilyen autókat licensz alapján. A gépkocsit világszerte számos hadsereg is használta. 1959 és 1994 között körülbelül 290.000 darab készült a II. és III. sorozatból. Versenytársai a Toyota Land Cruiser és a Nissan Patrol az európai és az amerikai piacokon az 1980-as években kerültek bevezetésre, ami arra kényszerítette a Land Rovert, hogy műszaki szempontból fejlesszen a korábbi Defender modelleken. A Land Rover „munkaautó” és a Range Rover közötti „rést” az 1989-ben bevezetett Discovery és az 1998-ban megjelenő Freelancer (SUV) töltötte be. A Range Rover gépkocsikat 1971 óta gyártották és luxus terepjárókká fejlesztették.
Land Rover BMW motorral
1990 és 1999 között a Land Rover a BMW Csoporthoz tartozott, és még mindig vannak BMW motorral üzemelő modellek. 2000 és 2008 között a márka a Ford Csoporthoz tartozott, ami néhány „olcsóbb fejlesztést” eredményezett. Például, néhány modellben a kormányoszlop magasság állítása miatt eltörhet a műanyag vezetősín. Napjainkban a Land Rover választéka öt modellből áll. A Ford Csoport a Land Rover-t az indiai Tata cégnek adta el. Webáruházunkban mindig talál Land Rover gépkocsijához megfelelő alkatrészt. Ismert gyártó partnereink minden alkatrészt és kopó alkatrészt szállítanak, például féktárcsákat és fékbetéteket is. Kérjük, nézze meg katalógusunkat és győzze meg választékunk.