Siker belső fejlesztésből
A HYUNDAI dél-koreai autógyárat Chung Ju-Yung alapította 1967-ben. A Szöulban székelő vállalat a Ford Cortina - a Ford Taurus angol verziója - licensz gyártásával kezdte meg tevékenységét. Az első saját fejlesztésű modell, a Pony, 1975-re készült el. 1983-tól a ezt Kanadába és Mexikóba, 1984-től a USA-ba is exportálják. A HYUNDAI kisteherautókat és teherautókat is gyárt. Az 1980-as évek közepén kezdtek nagy kamionokat és buszokat gyártani. Bár számos esetben Mitsubishi technológiát használtak, a HYUNDAI az 1990-es évekkel kezdődően teljes mértékben saját fejlesztésre koncentrál. Jelenleg minden kategóriában széles választékkal rendelkeznek, valamint SUV-okat, furgonokat, pickup teherautókat, transzportereket, teherautókat és buszokat is gyártanak. A versenytárs Kia 1998-as felvásárlása óta a HYUNDAI a világ 5. legnagyobb autógyára. A HYUNDAI sok gépkocsit exportál a szomszédos kelet-ázsiai régióba, valamint Észak-Amerikába és Euópába is. A Kia-val közösen van egy fejlesztési központjuk Rüsselheim-ben.
Igényes gépjármű-technológia Dél-Koreából
Kezdetben a márka (nagyon) kis autókkal volt jelen a piacon. A Pony-t hosszú ideig gyártották,ezt később az Accent váltotta fel, ami ma az i 20. 1997 és 2002 között az Atos nagyon kisméretű autót forgalmazták, és 2002 és 2007 között a HYUNDAI a Getz kisautót forgalmazta, melyet az i 10 követett.
A kompakt kategóriától a luxus szedánig
A Lantra/Elantra sorozat bevezetett szedánjait és kombijait a kompakt kategóriában az i 30 modern autók váltották fel Németországban. A korábbi modell neveket még ma is számos export piacon használják. Az i 40 sorozathoz tartozó nagy középkategóriás szedánok és kombik a Sonata modell utódai, és egy osztállyal feljebb találhatók. A Veloster kupé a sportos szegmensbe tartozik. A felső-középkategóriában az XG30, XG350 és a Grandeur található meg Németországban. Napjainkban a Genesis luxus szedánt is forgalmazzák ebben a kategóriában; ez a modell a Centennial helyét vette át, mely Németországban nem volt kapható. Emellettt az Equus szedán nem szerepel a jelenlegi hivatalos európai exportlistán. Egyéb, az eladások szempontjából fontos modellek a kompakt méretű ix 20 és a készen vásárolt SUV-ok, a Santa Fe és a Grand Santa Fe. Nagyon népszerűek az ix 35 és ix 55 modellek is, melyek erős márkaismertségre tettek szert az összkerék-meghajtású autók piacán. Az ix 35 üzemanyagcellás technológiával is megvásárolható. A HYUNDAI H1, mely a kereskedelmi járművek piacán nagyon elismert, transzporter (Cargo), és a kisfurgon (Travel) variációban kapható. Nagy választékban kínálunk alkatrészeket HYUNDAI és Kia gépkocsikhoz.