
A versenyautóktól az elit gépkocsikig
1929 és 1938 között Enzo Ferrari a Ferrari versenyistállót, a Scuderia Ferrari-t vezette, ami az Alfa Romeo gyári csapata is volt. A versenyautó üzemet Maranello-ban 1944-ben lebombázták, de 1946-ben sikeresen újjáépítették. Az első saját sportautót, a Ferrari 125C-t 1,5 literes, 12 hengeres motorral építették. Ahhoz, hogy a versenyiparban pénzt keressenek, a vállalat úgy döntött, hogy az elit nagyközönségnek is készít módosított versenyautókat. Az egyik első gépkocsi a Mille Miglia volt, mely az ezermérföldes versenyről kapta a nevét, ez egy Észak-Olaszországban található hosszú versenyútvonal.
A legendás Enzo Ferrari F140 korlátozott példányban
Bár a folyamatos pénzügyi nehézségeket nem sikerült igazán elhárítaniuk, de 1960-ban sikeresen megakadályozták , hogy a versenytárs Ford átvegye a céget. Az olasz Fiat cég 1969-ben 50%-ban vett részt az üzletben. Az így rendelkezésre álló pénzügyi források segítségével készült el a Ferrari 512S, a Porsche 917 versenytársa. Az 1970-es évek elején az olasz versenycég már annyira nehéz pénzügyi helyzetben volt, hogy néhány Forma 1-es versenyt nem rendeztek meg. A kipufogógázokra vonatkozó, 1970-es években megjelenő előírások miatt az értékesítés visszaesett az USA-ban. Különösen az alapító 1988-as halála után vált legendássá a vállalat. Különleges modellek jelentek meg, mint az F50 és az Enzo Ferrari F140, mindkettő 12 hengeres motorral, szigorúan korlátozott számban, ugyanúgy, mint a régi modellek.
Az új Ferrari modellek
Általánosságban csak benzines, V-hengeres motorokat gyártottak. Minden karosszéria elem a versenysporton alapul, és közút-barát verzióban készül. Emellett az autók belseje minimalista, így a vezetőben olyan érzést kelt, mintha versenyautóban ülne. A Ferrari egy a néhány olyan gyártó közül, aki elől, hátul és középen elhelyezett motorral is készít autókat. Például a 458 Spider az első és egyetlen V8-as középső motorral és lehajtható tetővel készült modell. 2010 óta gyártják a világ legerősebb és leggyorsabb négyüléses gépkocsiját, az FF-t. Ennek 12 hengeres első motorja van, 660 lóerővel és a végsebessége 336 km/h. Ha mérsékelt stílusban vezet, a 12 hengeres modell fogyasztása 15 liter 100 km-en. A fékek különleges, belül hűtött tárcsafékek, kettős csappal. Webáruházunkban minden alkatrészt beszerezhet Ferrari gépkocsijához. Emellett forgalmazunk kopó alkatrészeket a fékekhez, a váltóhoz és a motor alkatrészeihez is.