
A Daihatsu eredete
A vállalatot egy japán professzor alapította az osakai egyetemen, 1907-ben, és a gázmotorok építésére koncentrált. Mivel azonban a dízelmotoroknak kedvezőbb piaca volt, a Daihatsu felhagyott a gázmotorok gyártásával, és járműveket kezdett építeni. Az első kereskedelmi járművük egy motorizált szállítókerékpár volt, melyet 1930-ban mutattak be. Háromkerekű személyszállító járművüket 1933-ra készítették el. Az első négykerekű kereskedelmi járművet 1937-ben mutatták be. A második világháború után, mely során az üzem nagymértékben megsérült, 1949-ben már évente 7000 darab háromkerekű személyszállító járművet gyártottak, Ezzel a cég a Tokiói Tőzsdére került. 1958-ban egy másik kisméretű négykerekű járművel jelentek meg, mely a Vesta nevet viselte. 1965-től a Daihatsu elektromos járművek fejlesztésével is foglalkozik, melyekkel számos díjat nyert.
A Daihatsu autó modellek
A Daihatsu fő profilja a kisméretű autók gyártása, ezek körül Európában a Charade, a Sirion és a YRT modellek kaphatók. A Trevis is egy kisautó volt, mely hasonlóan nézett ki a legendás brit Mini Cooper-hez; a Move egy kisbusz, és az Applause volt a cég egyetlen limuzinja. 2006 körül a Daihatsu megjelentette a Copen kabriót, ami extrém módon hasonlított a VW Bogárhoz. Az egyik legnépszerűbb modelljük a Cuore volt, ami különösen jól illet a városi forgalomba. A kisautók mellett a Daihatsu terepjárókat is gyárt. A Feroza és a Freeclimber mellett a Rocky is egy SUV volt, hasonlított a Mitsubishi Pajerohoz. Ezen modellek alapján készült a Terios SUV, melyet főképp az USA-ban, és mostanában Európában is forgalmaznak.
Az autógyártás felszámolása Európában
Napjainkban a vállalat az úgynevezett Kei autók (törpe autók) gyártására koncentrál, melyeket a japán piacon értékesítenek, és a tokiói zsúfolt tömegközlekedés alternatívájának szánnak. 1967-ben a Daihatsu már aláírt egy együttműködési szerződést a Toyota-val, és 1998-ban a Toyota átvette részvényei többségét, így most a Daihatsu a Toyota csoporthoz tartozik. 2013. január 31-én a Daihatsu teljes mértékben leállította a gépkocsik Európába való eladását, de a már eladott autók vonatkozásában fenntartja a szerviz szolgáltatást. Amennyiben a piacon a közeljövőben elterjednek az elektromos autók, ez a gyártó valószínűleg visszatér. Bár a Daihatsu teljesen kivonult az európai piacról, webáruházunkban minden alkatrészt és kopó alkatrészt megvásárolhat, minden Daihatsu modellhez.