Az első Citroën gépkocsi
André Citroën 1878-ban született Franciaországban, és egy ideig a Mors autógyárban dolgozott. 1905-ben, 27 évesen alapította meg fogaskerék gyárát, majd 1913-ban, egy másik üzemet, melyben karburátorokat készítettek.
Nagy szenvedélye volt a sorozatgyártás; ezért az első világháború vége után, 1919-ben a Citroën első autói azonnal sorozatgyártásban készültek.
Az USA-ban Henry Ford gyártott először futószalagon autót, Európában a Citroën autók voltak az első ilyen gépkocsik, tehát a Type A volt az első futószalagon készült európai autó.
Világrekordok a pénzügyi nehézségek ellenére
A 10 lóerős négy hengeres motort hat különböző karosszériába építették be. Már az első évben - 1919 június és december között - 2500 autó készült. A következő 1920-as évben már 20.200 autót gyártottak. Az ezután következő években a gyártó nagyon sikeres volt, és 106 akkori világrekordot döntött meg. Az autó a franciák között nagyon népszerű volt. Az 1929-es világgazdasági válság során a csoport nehéz pénzügyi helyzetbe került, és a Michelin cég bevonására kényszerült. Az új források segítségévek fejlesztették ki a Traction Avant Type 7-t, ami forradalmasította az autók világát. Ez teljesen más volt, mint az akkoriban gyártott gépkocsik, elsőként volt önhordó karosszériája, ez volt a világon az első elsőkerék-meghajtású autó, nyomatékrudas felfüggesztést kapott.
Innováció és haladás
A Citroën minidig is más gyártók előtt járt a műszaki megoldások területén. Az 1934-es Párizsi Autószalonon már három különböző 8-hengeres motort mutattak be. A második világháború idején a gyártás teljesen leállt, de a háború után újra indult. 1948-ban a Párizsi Autószalonon mutatták be a 2CV modellt. Bár az autó 375cm3-es motorjával mindenkit megmosolyogtatott, világszerte nagy sikerekre tett szert. Az elsőkerék-meghajtás kifejlesztője megkezdte a Citroën DS gyártását is, melynek összes kerekén már 1955-ben hidropneumatikus felfüggesztése volt. Ez volt az első autó a világon, melyben szervokormány, fékrásegítő és adaptív irányjelző volt.
Peugeot felvásárlás
A céget 1975-ben vette át versenytársa a Peugeot, ettől kezdve a két cég PSA néven működik. A CX típust 1974 és 1991 között gyártották, ez volt a Citroën utolsó önálló fejlesztése. Minden ezt követő autó Visa vagy LN jelölésű, és a Peugeot-tal közös fejlesztés. Sok alkatrészt és alaplemezt használ a két cég közösen. Tehát nagyon sok Peugeot autóban lévő alkatrész a Citroën gépkocsikban is használható.