Az Alfa Romeo története
1906-ban, az olasz Milánó városhoz közel alakult meg az ALFA ROMEO autógyártó. A vállalatot egy francia férfi, Alexandre Darracq, alapította. A gyárat azzal a céllal alapították, hogy a francia autógyáraknak készítsen alkatrészeket, mely az olasz társtulajdonosok nehezteléséhez vezetett. 1909-ben egy, a régióban dolgozó olasz üzletember megvásárolta a vállalat részvényeinek nagyobb részét, és 1910-től a gyár megkezdte saját autómárkája gyártását. 1910 júniusában a részvényesek a cég nevét Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili-ra változtatták, innen ered az ALFA rövidítés.
Ugyanebben az évben bemutatták első modelljüket, a 24 HP-t, és a vállalat belépett a versenysportba is. 1914-ben, az első világháború kitörése után, a fegyvergyártás háttérbe szorította az autógyártást. Az ALFA fizetésképtelenség miatt 1915-ben csődbe ment, de a nápolyi Accomandita Ing. Nicola Romeo & Co fegyvergyár megvásárolta, és Alfa Romeo fegyverek gyártására használta tovább. A fegyverek és repülőgép motorok gyártásának köszönhetően a gyár alkalmazottainak száma 200-tól 4000-re nőtt. 1919--től, az első világháború vége után, újra autókat készítettek az üzemben.
Az Alfa Romeo a Fiat gyár tulajdonába kerül
1928-ban, egy újabb csőd után, a gyárat 1933-ban államosították, és csak 1980-ban került eladásra, miután Olaszország 600 állami vállalattól megvált. A márka már állami cégként is aktívan részt vett az autósportban, de gyártott kis teherautókat, és SUV-kat is. Ezidő alatt még kis buszok is készültek az Alfa Romeo-nál. Az Autotutto kis teherszállító gyártását 1982-ben fejezték be.
1980-ben a FIAT cég vette át az Alfa Romeo-t az olasz államtól, és a márka a Fiat vállalaton belül élt tovább, ami a sportautó szektorban a Lancia-t is megszerezte. Az 1950-ben alapított Forma 1-es világbajnokság első két versenyét az Alfa Romeo nyerte.1984 és 1986 között a Nissan-nal közös vegyesvállalat gyártotta Olaszországban az Alfa Romeo modelleket.
A tökéletes modell mindenkinek
A Fiat-al, ami a Lancia-t is magában foglalja, való partnerkapcsolat következtében, a három gyártó különböző alkatrészeit építik be az autókba, így a Fiat vagy Lancia alkatrészek beépíthetők az Alfa Romeo-ba is. A legnépszerűbb modellek egyike az Alfa Romeo Giuletta, 156, 159 és a Mito, mely a vállalatnak nagy sikert hozott. 2009 óta, az autóversenyekre végrehajtott fejlesztések eredményeként a gyár MultiAir verzióban is kínálja a különböző modelleket Ez teljes mértékben változtatható szívószelep vezérlést jelent, és a világon az első ilyen rendszer. Ehhez a szívóoldali vezérműtengelyt kell elektrohidraulikus alkatrészre cserélni. Ennek előnye változtatható szívószelep emelés, és változtatható nyitási idő, amit a hengerekhez lehet igazítani. Webáruházunkban széles választékban talál Alfa Romeo alkatrészeket. Alkatrész katalógusunk nagyon sok minőségi autóalkatrészt tartalmaz, alacsony áron.