Lengőkar az autó hátsó és első
Keresztlengőkar hátsó és első az online shopunkban
A független felfüggesztés keresztlengőkarja a kereket csatlakoztatja a karosszériához. Az alkatrésznek azért ez a neve, mert a hajtott tengelyek haladási irányához képest keresztben van felszerelve.
A háromszög alakú lengőkarA legelterjedtebb kialakítás a háromszögletű lengőkar, melyet orrmotoros autókban, a kardántengely alatt a keréktartóhoz, valamint a karosszéria másik két oldalához csatlakoztatnak. A tengely kialakításától függően vannak két keresztlengőkaros gépkocsik is, ezekben egy felső- és egy alsó keresztlengőkar van. Az ilyen dupla-keresztlengőkaros felfüggesztésben mindkét, kormánycsuklóhoz csatlakozó golyóscsapágyon két egymásra szerelt keresztlengőkar van, melyeket forgócsapágy köt össze. A lassítást vagy a sávváltást jól befolyásolhatja az egyes karok hossza, amikor irányt váltunk, vagy egyenesbe állunk vissza. Az ilyen formájú tengely esetében a kormányt cserébe úgy tervezték, mint egy keresztlengőkart, így erősítse a menetirány tartás merevségét. Két csapággyal van felerősítve a karosszériára, és lehet ugyanolyan vagy eltérő hosszúságú, ez a felfüggesztéstől függ.
Dupla keresztlengőkaros első felfüggesztés különböző hosszúságú keresztlengőkarokkal:Ebben az esetben a felső lengőkar mindig rövidebb, mint az alsó. Ez irányváltásnál és egyenesbe való visszaállásnál negatív kerékdőlést eredményez, valamint alacsonyabb nyomtávváltoztatást, ami jelentősen megnöveli a kanyarstabilitást.
Dupla keresztlengőkaros első felfüggesztés egyenlő hosszúságú keresztlengőkarokkal:Itt a lengőkarok egy paralelogramma formájában veszik fel. Irányváltásnál és egyenesbe való visszaállásnál a kerékdőlés nem változik, bár nyomtáv váltásnál ez előfordulhat.
Felfüggesztés lengéscsillapítóval és keresztlengőkarral (McPherson felfüggesztés):Ez a dupla keresztlengőkaros felfüggesztésből ered, a felső lengőkart egy lengéscsillapító cső helyettesíti, amihez a kormánycsukló csatlakozik.
A lengőkarok típusaiAlapvetően a különböző lengőkarokat csak beszerelésük iránya szerint különböztetjük meg, mivel más tengely formák esetén szerelhetők a felfüggesztésre keresztlengőkar és ferde lengőkar, vagy multi-link és ferde lengőkar.
Kivéve a balesetek okozta károsodásokat, a tengelyhez csatlakozó lengőkarokat nem szükséges cserélni. Ha azonban szükséges lengőkart cserélni autóján, felkeresheti webáruházunkat. A csere folyamán a felfüggesztés más részeit is ellenőrizni kell, például a kormányösszekötő rúd fejet és a csapágyakat, és szükség esetén kicserélni ezeket az alkatrészeket.
Még több autóalkatrészek a kategóriában Felfüggesztés, lengőkarok
- Beépítési oldal: Első tengely bal, alul
- Anyag: Acéllemez
- Kormány típus: Háromszöglengőkar (Hgj.)
- Hossz [mm]: 391
- Kónuszméret [mm]: 14,8
- Kónusz emelkedés: 1/5
- Menetméret 1: M12×1,5
- Kiegészítő cikk / kiegészítő info 2: gömbcsuklóval
- Beépítési oldal: elsőtengely, bal, alul, hátsó
- Anyag: Acél öntvény
- Kormány típus: keresztlengőkar
- Hossz [mm]: 343
- Külső menet [mm]: M14 x 1,5 RHT M
- Kiegészítő cikk / kiegészítő info 2: gumicsapággyal
- 1. kónuszméret [mm]: 16,1
- 2. kónuszméret [mm]: 19,2
- Beépítési oldal: Első tengely bal, fenn, elöl
- Kormány típus: keresztlengőkar
- Hossz [mm]: 267,5
- Kónuszméret [mm]: 16
- Rögzítőpontok átmérője [mm]: 10,2
- Szélesség [mm]: 40
- Kormány típus: keresztlengőkar
- Hossz [mm]: 332
- Kónuszméret [mm]: 15,6
- Belső átmérő 2 [mm]: 14,2
- Menetméret 3: Without Ball Joint
- Kormány típus: keresztlengőkar
- Kiegészítő cikk / kiegészítő info 2: tartó-/vezetőcsuklóval
- Lyuktávolság 1/Lyuktávolság 2: 258
- Kiegészítő cikk/kiegészítő info: szintetikus zsírral
- kar építési forma: háromszög-lengőkar
- Beépítési oldal: fenn, elöl, Első tengely jobb
- Anyag: Alumínium
- Kormány típus: keresztlengőkar
- Hossz [mm]: 268
- Kiegészítő cikk / kiegészítő info 2: tartó-/vezetőcsuklóval, gumicsapággyal
- Beépítési oldal: kétoldali, elsőtengely lenn
- Kormány típus: keresztlengőkar
- Anyag: Acél
- Kormány típus: hosszlengőkar
- Hossz [mm]: 298
- Tömeg [kg]: 1
- Átmérő 2 [mm]: 12,3
- Beépítési oldal: fenn, hátsó, Első tengely jobb
- Anyag: Alumínium
- Kormány típus: keresztlengőkar
- Hossz [mm]: 233
- Kiegészítő cikk / kiegészítő info 2: gumicsapággyal
- Beépítési oldal: hátsótengely, lenn, keresztirányban (ferdén)
- Anyag: Acél
- Kormány típus: keresztlengőkar
- Hossz [mm]: 223, 280
- Tömeg [kg]: 0,6
- Rögzítőpontok átmérője [mm]: 12
- Rúd/kar: lengőrúd
- Alváz anyaga: Acéllemez
- Beépítési oldal: hátsótengely, kétoldali, alul
- Kormány típus: hosszlengőkar
- Hossz [mm]: 592
- Belső átmérő 2 [mm]: 12,2, 12,5
- Beépítési oldal: bal, alul, elsőtengely
- Anyag: Acél
- Kormány típus: keresztlengőkar
- Hossz [mm]: 332
- Kónuszméret [mm]: 15,3
- Belső átmérő [mm]: 14,2
- Kötési mód: doboz
- Beépítési oldal: Első tengely kétoldali, alul, elöl
- Anyag: Alumínium
- Kormány típus: keresztlengőkar
- Hossz [mm]: 364,2
- Kónuszméret [mm]: 16,20
- Kónusz emelkedés: 1/6
- Külső menet 2 [mm]: M12x1,5
- Tömeg [kg]: 1,146
- Beépítési oldal: Első tengely bal
- Kormány típus: keresztlengőkar
- Hossz [mm]: 385
- Kiegészítő cikk / kiegészítő info 2: tartó-/vezetőcsuklóval
- Szükséges darabszám: 1
- Beépítési oldal: bal, fenn, elöl, elsőtengely, Első tengely bal
- Anyag: Alumínium
- Kormány típus: hosszlengőkar
- Hossz [cm]: 345,5
- Kónuszméret [mm]: 16
- Kónusz emelkedés: 1:5
- Kiegészítő cikk / kiegészítő info 2: gumicsapággyal
- Csapágyazás típusa: hidracsapágy
- Kötési mód: doboz
- Beépítési oldal: Első tengely bal
- Anyag: Acél
- Kormány típus: keresztlengőkar
- Hossz [mm]: 311,5, 241,5
- Kónuszméret [mm]: 18
- Rögzítőpontok átmérője [mm]: 14,2
- Beépítési oldal: fenn, elöl, Első tengely bal
- Anyag: Alumínium
- Kormány típus: keresztlengőkar
- Hossz [mm]: 273
- Kiegészítő cikk / kiegészítő info 2: gumicsapággyal